sobota, 16 czerwca 2012

Pierogi z mięsem i kaszą jaglaną

Na rozpoczęcie durszlakowej akcji "1000 sposobów na mięso z rosołu" proponuję zdrowe pierogi z mąki pełnoziarnistej, z farszem z kaszy jaglanej i mięsa z rosołu. Nie będę chyba zbyt obiektywna gdy powiem, że pierogi były pyszne. Generalnie nie ma takich, które by mi nie smakowały, jedne lubię bardziej, inne odrobinę mniej, a te dzisiejsze leżą gdzieś po środku. 
W tych pierogach, tak jak w ruskich, bardzo istotne jest żeby podsmażyć dobrze cebulkę na złoty kolor, ale absolutnie nie przypalić bo będzie gorzka. 
/przepis własny/



Składniki na farsz:

  • 200 g kaszy jaglanej (już ugotowanej)
  • 200 g mięsa z rosołu
  • 1 marchewka z rosołu
  • 1 duża cebula
  • sól, pieprz, tymianek



Składniki na ciasto 
/ok: 70szt./
  • 380g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 190 ml wody
  • 1 jajko
  • łyżeczka oleju

Przygotowanie farszu:
Kaszę przelać wrzątkiem, ugotować do miękkości. Mięso z rosołu oddzielić od kości, dodać marchewkę, zmielić. Cebulę pokroić w kosteczkę, podsmażyć na maśle do złotego koloru. Wymieszać wszystkie składniki, doprawić. Nadziewać ciasto. 

Przygotowanie ciasta:
Wszystkie składniki wymieszać, ciasto zagniatać aż będzie elastycznie i sprężyste. Z przygotowanego ciasta odcinać po kawałku i cienko rozwałkować. Następnie szklanką wykrawać krążki, nakładać łyżeczkę farszu, składać na pół i zlepiać. 

Pierogi wrzucamy do wrzącej wody, po czym mieszamy, żeby nie przywarły do spodu garnka i przykrywamy przykrywką. Gdy woda zacznie się gotować, odkrywamy garnek i gotujemy pierogi do czasu aż wypłyną na powierzchnię. Wtedy gotować jeszcze ok 4-5 min i wyciągać.





5 komentarzy:

  1. Takich jeszcze nie jadłam, wyglądają wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. To się nalepiłaś!

    A pierogów z pełnoziarnistej mąki nie robiłam - choćby z tego powodu to dla mnie ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszę jaglaną :) Jadłam już ją w wielu kombinacjach ale w takiej mięsnej jeszcze nie. Biorąc pod uwagę jeszcze fakt, że jestem ogromna fanką pierogów te z pewnością wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam wiele propozycji pierogów, ale nie trafiłam jeszcze na takie. pysznie się zapowiadają!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...